Τετάρτη, Οκτωβρίου 17, 2007

ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΣΜΕΔΕ

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΤΣΜΕΔΕ


Άρχισε η υλοποίηση του νέου αντιασφαλιστικού Νόμου για το ΤΣΜΕΔΕ (3518/2006), που ψηφίστηκε το Δεκέμβρη του 2006. Ταυτόχρονα, το ΔΣ του ΤΣΜΕΔΕ αποφάσισε πρόσφατα και νέα αύξηση των εισφορών κατά 4%, με πρόσχημα την ετήσια αναπροσαρμογή των συντάξεων, ενώ ζητάει από όλους τους ασφαλισμένους τα αναδρομικά από 1-1-2007. Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει μια ασφυκτική κατάσταση για τους εργαζόμενους μηχανικούς.

Οι μισθωτοί μηχανικοί ήταν οι πρώτοι που είδαν το μισθό τους να εξανεμίζεται. Σε αρκετές περιπτώσεις η αύξηση των εισφορών για τους μισθωτούς ξεπερνά το 50% και υπερβαίνει τις μισθολογικές αυξήσεις για το 2007, οδηγώντας τις συνολικές ασφαλιστικές κρατήσεις στο 1/4 περίπου των μηνιαίων αποδοχών.

Οι αυξήσεις για τους εργαζόμενους με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών ανέρχονται έως και 80 € το μήνα (λόγω της ειδικής προσαύξησης, την υποχρεωτική καταβολή του επικουρικού από όλους τους ασφαλισμένους έως 50 ετών), ενώ η αύξηση αυτή θα ξεπεράσει τα 130 € στην επόμενη πενταετία. Οι αυξήσεις θα είναι απρόβλεπτες λόγω της αναλογιστικής μελέτης, λόγω τιμαριθμικών αναπροσαρμογών, αυξήσεων των εισφορών στον κλάδο υγείας, τον κλάδο προνιακών παροχών κλπ. Όλες αυτές οι αυξήσεις επιβαρύνουν σχεδόν αποκλειστικά τους εργαζόμενους μηχανικούς, μιας και στους τρεις από τους τέσσερις συνταξιοδοτικούς κλάδους του ΤΣΜΕΔΕ, δεν προβλέπεται καμία κρατική συμμετοχή και στους δύο ούτε καν εργοδοτική. Έτσι, προωθείται η ανταποδοτικότητα και μεταφέρεται ακόμα μεγαλύτερο τμήμα του κόστους της ασφάλισης στους εργαζόμενους.

Ταυτόχρονα ο νόμος διαιωνίζει το διαχωρισμό μεταξύ παλαιών και νέων ασφαλισμένων, διασπά τους ασφαλισμένους σε ακόμα περισσότερες ασφαλιστικές κατηγορίες (παλιοί και νέοι, ασφαλισμένοι άνω των 50 ετών ή μη, οι άνω της δεκαετίας και πάνω από 35 χρονών ή όχι κλπ), συμπιέζει τα ασφαλιστικά δικαιώματά όλων προς τα κάτω. Η διάσπαση αυτή αποσκοπεί στη διάλυση της ενότητας των εργαζομένων και την όποιας συλλογικότητας του κλάδου.

Εισάγει τον Κλάδο Πρόσθετων Παροχών, χωρίς να αναφέρει με ποιες προϋποθέσεις και ποιους ασφαλισμένους καλύπτει. Ο κλάδος αυτός σαφώς δεν αφορά την καταβολή επιδόματος ανεργίας για τους εργαζόμενους με δελτίο παροχής υπηρεσιών και δε δεσμεύεται για τη διασφάλιση οποιασδήποτε πρόνοιας για τους εργαζόμενους, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος να μετατραπεί σε κλάδο παροχής τραπεζικών «υπηρεσιών».

Τέλος μέσα και από την εφαρμογή του νόμου, ενισχύεται ακόμα περισσότερο η εξάπλωση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και του Δελτίου Παροχής Υπηρεσιών, ενισχύεται η διαφορά ανάμεσα στους τυπικά μισθωτούς και στους μισθωτούς με ΔΠΥ, καθώς το δελτίο μετατρέπεται σε ακόμα ελκυστικότερο τρόπο αμοιβής.

Η περίφημη «αύξηση» των συντάξεων

· Ο νόμος μειώνει τις συντάξεις για τους πριν το 93 ασφαλισμένους αλλά και για τους συνταξιούχους!!! Για την κύρια σύνταξη η οποία καθορίζεται αυθαιρέτως στα 816 € δεν προβλέπεται καμιά αναπροσαρμογή (σε αντίθεση βέβαια με τις εισφορές). Είναι μάλιστα δραματικά χαμηλότερη από το προβλεπόμενο, με βάση τον προηγούμενο νόμο, ύψος της, όπως ορίζεται με πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας. Για τους νέους ασφαλισμένους η κύρια σύνταξη ορίζεται στα 462 €!!!

· Σχετικά με την περίφημη προαιρετική υπαγωγή των νέων συναδέλφων στην ειδική προσαύξηση, αλλά και το «επιχείρημα» πως όποιος δεν αποδεχτεί την αύξηση των εισφορών, δεν θα αυξηθεί η σύνταξη του, εκτός από το γεγονός ότι τελικά όλοι θα κληθούν να πληρώσουν το λογαριασμό, εισάγεται η ανταποδοτικότητα στην κοινωνική ασφάλιση. Δηλαδή θα πληρώνουμε εμείς ακριβά για μια εξευτελιστική επιπλέον σύνταξη.

· Ακόμα παραδίνεται το ύψος της σύνταξης στην αντιασφαλιστική πολιτική, αφού το αν και κατά πόσο θα αναπροσαρμόζονται οι συντάξεις, εξαρτάται από υπουργικές αποφάσεις δηλαδή από την κυβερνητική πολιτική η οποία εδώ και χρόνια, κινείται σταθερά στην κατεύθυνση της μείωσης των παροχών σε σχέση με τις εισφορές των εργαζομένων.

Ποιος πραγματικά μπορεί να εγγυηθεί για το ύψος της σύνταξης μετά από χρόνια; Μετά τη συνεχιζόμενη ληστεία των αποθεματικών των ταμείων στο χρηματιστήριο και τα «δομημένα» ομόλογα από το κράτος, τις τράπεζες, τις χρηματιστηριακές εταιρείες. Μετά την απώλεια του 35% των αποθεματικών του ΤΣΜΕΔΕ λόγω της εμπλοκής των αποθεματικών του στο χρηματιστήριο, τα σχέδια ιδιωτικοποίησης της Τράπεζας Αττικής, αλλά και με τη νέα επέλαση που ετοιμάζει στα ασφαλιστικά δικαιώματα όλων των εργαζόμενων η νέα κυβέρνηση.

ΠΟΙΟΥΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ;

Η ευθύνες των κυρίαρχων παρατάξεων του ΤΕΕ είναι τεράστιες γιατί έχουν προσυπογράψει το πλαίσιο της ανταποδοτικότητας για την ασφάλιση στο ΤΣΜΕΔΕ και γιατί πρωτοστάτησαν στην ψήφιση του νόμου. Σήμερα που ήρθε ο λογαριασμός σε χιλιάδες ασφαλισμένους του ΤΣΜΕΔΕ, η ηγεσία του ΤΕΕ «διαμαρτύρεται» για την αύξηση των εισφορών και προσπαθεί να μας διχάσει, σε «νέους και παλιούς» ασφαλισμένους, σε εργαζόμενους και συνταξιούχους. Βάζει το ψευτοδίλημμα: μείωση εισφορών ή αύξηση των συντάξεων, αλλά και τη λογική ότι κάποιοι πρέπει να θυσιαστούν για να «σωθούν» οι υπόλοιποι. Όλα αυτά βέβαια αν η περίφημη αναλογιστική μελέτη το επιτρέψει...

Σχετικά με τις περίφημες αναλογιστικές μελέτες ο ίδιος ο πρόεδρος του ΤΕΕ, ομολόγησε ότι η μελέτη του 1997 προέβλεπε κατάρρευση του ταμείου το 2005, το οποίο όμως διαψεύδοντας τα κινδυνόλογα συμπεράσματα, βρέθηκε το 2005 σε πιο εύρωστη οικονομικά θέση έναντι του 1997. Με βάση τέτοιου είδους μελέτες έγιναν οι αυξήσεις των εισφορών από το 1992 και μετά...

Κυβέρνηση ΤΕΕ και ΤΣΜΕΔΕ έχουν να αντιμετωπίσουν πολλές δυσκολίες στην προσπάθειά τους να «νομιμοποιήσουν» τις αντιασφαλιστικές επιλογές τους στη συνείδηση των εργαζομένων μηχανικών και σε αυτή την κατεύθυνση θέλουν να αξιοποιήσουν και την τελευταία αναλογιστική μελέτη. Τους λέμε να «αναλογιστούν» πρώτα και κύρια το κολοσσιαίο ύψος των οφειλών δημοσίου και εργοδοσίας προς το ταμείο (π.χ οφειλόμενες αναδρομικές κρατήσεις 1% επί των λογαριασμών των έργων του ΠΔΕ και 2% επί των τεκμαρτών κερδών των εργολάβων). Θα πρέπει ακόμα να «αναλογιστούν» την εισφοροδιαφυγή του κράτους και των εργοδοτών που αφορά τους εργαζόμενους που ενώ αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών, στην πραγματικότητα είναι μισθωτοί.

Όλα τα παραπάνω αποκαλύπτουν το ψευδεπίγραφο των λογιστικών «επιχειρημάτων» περί βιωσιμότητας του ταμείου. Αποδεικνύουν ότι το πραγματικό κίνητρο κυβέρνησης -ΤΕΕ και ΤΣΜΕΔΕ είναι η οικονομική αφαίμαξη των εργαζόμενων μηχανικών, αλλά και το γεγονός ότι έχουν βάλει στο μάτι τα μεγάλα αποθεματικά του ταμείου για τη στήριξη των ΣΔΙΤ (που απαλλάσσονται από ασφαλιστικές εισφορές υπέρ ΤΣΜΕΔΕ!) και για δραστηριότητες τραπεζικού χαρακτήρα.

Η αντιασφαλιστική επίθεση δεν σταματά εδώ

Ο νόμος για το ΤΣΜΕΔΕ αποτελεί συνέχεια των προηγούμενων αντιασφαλιστικών νόμων, εναρμονίζεται πλήρως με την αντιασφαλιστική πολιτική που έχουν ακολουθήσει τα προηγούμενα χρόνια όλες οι κυβερνήσεις, αλλά και με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του κεφαλαίου.

Σήμερα, η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεπής στις προεκλογικές της εξαγγελίες και με τις δεσμεύσεις προς τον ΣΕΒ και την ΕΕ, άνοιξε χωρίς αναμονή το «μεγάλο» ασφαλιστικό πακέτο. Πρώτη κατεύθυνση των αλλαγών είναι η παράταση του εργάσιμου βίου, η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και ο περιορισμός της τάσης για πρόωρη συνταξιοδότηση. Βασική επιδίωξη του κεφαλαίου της ΕΕ και της στρατηγικής της Λισσαβόνας, στην οποία συναινούν κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση, είναι ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να βγαίνουν στη σύνταξη αργότερα… Πίσω από τα ιδεολογήματα του τύπου «ενεργός γήρανση» κρύβεται η προσπάθεια εκμετάλλευσης του εργαζόμενου μέχρι θανάτου… Εκτός από την επέκταση των ορίων ηλικίας προωθείται και η «εθελοντική» παραμονή στην εργασία. Δεύτερη κατεύθυνση των αλλαγών είναι η ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων, μια ενοποίηση που προωθείται με τρόπο που να εξισώνει προς τα κάτω και να συρρικνώνει τα ασφαλιστικά δικαιώματα όλων των εργαζομένων. Τρίτη επιδίωξη είναι ο περιορισμός των αναπηρικών συντάξεων και ο αποχαρακτηρισμός των βαρέων και ανθυγιεινών. Μια ακόμα πολύ βασική κατεύθυνση αποτελεί η αύξηση των εισφορών, η καρατόμηση των συντάξεων, αφού η σύνταξη πια θα υπολογίζεται με βάση τις αποδοχές όλου ή ενός μεγάλου τμήματος του εργάσιμου βίου. Με τη μέθοδο αυτή θα μειωθούν οι συντάξεις κατά 20%. Ταυτόχρονα προωθείται ακόμα περισσότερο η κεφαλαιοποιητική και ανταποδοτική λειτουργία του ασφαλιστικού συστήματος και η ενίσχυση της ιδιωτικής ασφάλισης.

ΚΑΤΩ Ο ΝΟΜΟΣ 3518/2006

ΟΧΙ ΣΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΝΕΩΝ ΑΥΞΗΜΕΝΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ

ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

· Άμεση κατάργηση του αντιασφαλιστικού νόμου 3518/06 για το ΤΣΜΕΔΕ και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

· Όχι στην ανταποδοτικότητα και την επιχειρηματικότητα στην κοινωνική ασφάλιση. Πλήρης δημόσια, καθολική, υποχρεωτική κοινωνική ασφάλιση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν υψηλού επιπέδου υγεία και πρόνοια για όλους τους εργαζόμενους χωρίς προϋποθέσεις.

· Άμεση κατάργηση του διαχωρισμού των μηχανικών σε ασφαλισμένους «πολλών ταχυτήτων» (προ του 1993 και μετά το 1993 κλπ). Πλήρης εξομοίωση παλαιών και νέων ασφαλισμένων χωρίς καμία επιβάρυνση τους.

· Άμεση, αποφασιστική μείωση της εισφοράς των εργαζομένων στην προοπτική της πλήρους κατάργησής τους. Πλήρης απαλλαγή των στρατευμένων, των ανέργων και των μεταπτυχιακών μηχανικών από την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών, με θεμελίωση των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων τους για το χρόνο στράτευσης.

· Επίδομα ανεργίας, ίσο με το βασικό μισθό, για τους εργαζόμενους και υποαπασχολούμενους μηχανικούς, ανεξάρτητα από τον τρόπο πληρωμής τους (μισθό ή δελτίο παροχής υπηρεσιών).

· Αποδέσμευση του ΤΣΜΕΔΕ από την Τράπεζα Αττικής και το Χρηματιστήριο. Διασφάλιση των αποθεματικών του Ταμείου. Τα αποθεματικά των ταμείων είναι λαϊκή περιουσία και όχι «τροφοδότης λογαριασμός» για τις κυβερνητικές παροχές στο κεφάλαιο.

· Σύνταξη ίση με το μέσο όρο των αποδοχών της τελευταίας τριετίας, στα 30 χρόνια δουλειάς, στα 58 για τους άνδρες και στα 55 για τις γυναίκες.

· Άμεση απόδοση των οφειλών του κράτους και της εργοδοσίας στο Ταμείο (π.χ. απώλειες από την άτοκη κατάθεση στην Τράπεζα Ελλάδας, το χρηματιστήριο, τις οφειλές των τεχνικών εταιρειών κλπ).

· Κανονικές προσλήψεις αορίστου χρόνου για όλους τους εργαζόμενους. Άμεση αναγνώριση των εργοδοτικών υποχρεώσεων (εργασιακών, ασφαλιστικών κλπ) και των δικαιωμάτων για τους εργαζόμενους που αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών και παρέχουν στην ουσία εξαρτημένη σχέση εργασίας.

Καλούμε τους εργαζόμενους μηχανικούς στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, τους μισθωτούς και τους αυτοαπασχολούμενους να συγκροτήσουν ένα ισχυρό, αγωνιστικό μέτωπο για την ανατροπή του νόμου. Τους καλούμε να παλέψουν από κοινού, με τους υπόλοιπους εργαζόμενους, ενάντια στην νέα επίθεση στα ασφαλιστικά μας δικαιώματα, για την ανατροπή της αντιασφαλιστικής πολιτικής, για την υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων.

Το προηγούμενο διάστημα το σωματείο μισθωτών τεχνικών ήρθε σε επαφή με πρωτοβάθμια σωματεία του κλάδου, με στόχο την κοινή δράση ενάντια στο Νόμο για το ΤΣΜΕΔΕ. Συμμετείχε σε συσκέψεις με εκπροσώπους από τα σωματεία της ΜΟΔ Α.Ε., ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., Κτηματολόγιο Α.Ε., Θέμις Α.Ε., Αττικό Μετρό Α.Ε., ΚΑΠΕ, ΕΜΔΥΔΑΣ-Αττικής, Σύλλογος εκτάκτων συμβασιούχων ΕΜΠ, όπου συζητήθηκε η αναγκαιότητα να ληφθούν από κοινού πρωτοβουλίες, καθώς και η πραγματοποίηση άμεσα, κινητοποίησης στο ΤΣΜΕΔΕ και στο Υπουργείο Οικονομικών.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ

(ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΓΕΩΛΟΓΩΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ, ΤΕΧΝΙΚΩΝ, ΣΧΕΔΙΑΣΤΩΝ)

Μεσολογγίου 5, 2ος όροφος, ΑΘΗΝΑ, http://www.somtechnik.gr, τηλ. Επικοινωνίας 2103820537

Δεν υπάρχουν σχόλια: