Aυτή είναι η εικόνα σήμερα, με το στρατιωτικό αεροδρόμιο, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία του νέου.
Σύμφωνα με τη συνέντευξη (Υπάρχει σε μορφή .doc εδώ)
Οι μελέτες θεμελιώθηκαν σε νέες τοπογραφικές αποτυπώσεις και γεωλογικές έρευνες και περιλαμβάνουν:
- Τον αναλυτικό σχεδιασμό του νέου Αεροδρομίου με όλα τα αναγκαία έργα υποδομής και ανωδομής, (Πολιτικού Μηχανικού, Υδραυλικές και Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις) στην προβλεπόμενη έκταση των 6.000 στρεμμάτων.
- Την οδοποιία του νέου οδικού άξονα Χερσονήσου - Αεροδρομίου - Αρκαλοχωρίου.
O σχεδιασμός του νέου διεθνούς Αεροδρομίου, υπερκαλύπτει τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές όσον αφορά την προσβασιμότητα, την λειτουργικότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης. Ενδεικτικά αναφέρονται:
- Διάδρομος προσαπογειώσεων μήκους 3.800 μ. για την υποδοχή και των μεγαλύτερων αεροσκαφών, τόσο των σημερινών, όσο και των προβλεπόμενων στο ορατό μέλλον.
- Κατασκευή και παράλληλου βοηθητικού διαδρόμου προσαπογειώσεων, δηλαδή τροχόδρομου, με χαρακτηριστικά που επιτρέπουν τη χρησιμοποίησή του για προσαπογειώσεις αεροσκαφών κατά τις περιόδους που θα απαιτείται συντήρηση του διαδρόμου.
- Βιοκλιματικό κτήριο αεροσταθμού.
- Ταινιόδρομοι για όλους τους επιβάτες όταν οι αποστάσεις υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο μήκος.
- Πρόβλεψη περιοχής ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων.
- Σκιασμένοι χώροι στάθμευσης οχημάτων εντός του αεροδρομίου.
Το κατασκευαστικό κόστος του συνολικού έργου (χωρίς τις απαλλοτριώσεις) ανέρχεται σε 1,2 δισ. €. Το δεδομένο ότι το έργο γίνεται με το σύστημα της Σύμβασης Παραχώρησης, σημαίνει για την Κρήτη μια σημαντικότατη εισροή ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, με όλες τις προφανείς αναπτυξιακές και οικονομικές επιπτώσεις. Μαζί με το κόστος των απαλλοτριώσεων, τις δαπάνες εξυπηρέτησης δανείων και τις λοιπές δαπάνες, το συνολικό κόστος του έργου θα φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ.
Παράλληλα η κατασκευή του νέου αεροδρομίου θα συμβάλλει αποφασιστικά στην τόνωση της απασχόλησης, αφού:
- Κατά την περίοδο κατασκευής θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και
- Κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου θα δημιουργηθούν 2.500 μόνιμες θέσεις εργασίας.
Ένα ζητούμενο είναι τι θα γίνει με τους κατοίκους στα γύρω χωριά, και κυρίως με τις περιουσίες που θα απαλλοτριωθούν, γιατί θα πρέπει να ισοπεδωθούν κάμποσα χωράφια -κυρίως- με ελαιοκαλλιέργειες. Οι αγρότες της περιοχής θεωρώ πως θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα είτε άμεσα (χάνοντας τα χωράφια τους) είτε έμμεσα, αφού η μόλυνση του περιβάλλοντος, σταδιακά θα επηρεάσει τη σοδειά τους.
edit επί του πιεστηρίου...
Διαβάζω σήμερα στην Πατρίδα, πως οι κάτοικοι δεν έχουν πολυκαταλάβει πως θα γίνει ένα αεροδρόμιο που θα ακουμπάει σε πέντε χωριά, και δεν θα ψιλοεπεκταθεί ελαφρώς το υπάρχον στρατιωτικό... (στο σχέδιο του Υπουργείου, η σημερινή πίστα είναι το "καφεπορτοκαλί" και τα πράσινα είναι αυτά που πρόκειται να φτιαχθούν.
Σταθεροί στην άποψη τους για την λειτουργία ενός μόνο αεροδρομίου στο Καστέλι, παραμένουν οι κάτοικοι της περιοχής.
Οι δημότες του Καστελίου, εξακολουθούν να πιστεύουν πως η 133 Σμηναρχία Μάχης, μπορεί να φιλοξενήσει ένα Διεθνή Αερολιμένα, αν επεκταθεί ο αεροδιάδρομος της και γίνουν οι απαραίτητες μετατροπές στον υφιστάμενο χώρο.
Το γεγονός πως ο σχεδιασμός του υπουργείου οριοθετεί μία πίστα η οποία θα αρχίζει από τις παρυφές του χωριού Ρουσοχώρια και θα καταλήγει στον Αρχάγγελο, με συνολικό μήκος περίπου 4 χιλιόμετρα, δεν φαίνεται να έχει γίνει συνείδηση στην σκέψη των κατοίκων στο Καστέλι. Οι κάτοικοι, σε μεγάλο ποσοστό εξακολουθούν να πιστεύουν πως το αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί σε πολύ περιορισμένη έκταση. Η αλήθεια ωστόσο διαφέρει αρκετά απ’ όσα φαίνεται πως σκέφτονται οι δημότες στο Καστέλι, αφού ο σχεδιασμός του νέου Αερολιμένα, ουσιαστικά περιλαμβάνει, τις περιοχές Καστέλι, Αρχάγγελο, Θραψανό, Ρουσοχώρια, αλλά και μέρος του Αρκαλοχωρίου.
Εμπορικό Κέντρο
Υποψίες έχει κινήσει στους κατοίκους του Καστελίου το γεγονός χωροθέτησης Εμπορικού Κέντρου στο νέο Διεθνή Αερολιμένα, το οποίο σύμφωνα με τον σχεδιασμό προβλέπεται να λειτουργεί “δυτικά του αεροδρομίου”. Κάτι τέτοιο, αν ισχύσει, πρακτικά συνεπάγεται πως ο αεροδιάδρομος θα βρίσκεται στο Καστέλι, αλλά τα Εμπορικά Καταστήματα, τα οποία πρόκειται να είναι τεράστιας έκτασης, θα βρίσκονται κατά κανόνα γύρω από το Θραψανό και το Αρκαλοχώρι.
Οι κάτοικοι του Καστελίου έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τι πρόκειται να γίνει, υποστηρίζοντας πως ο σχεδιασμός του Εμπορικού Κέντρου, πρέπει να μεταφερθεί από τα δυτικά του Αερολιμένα, στο Βόρειο τμήμα του. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν είναι εφικτό, αφού στο βόρειο τμήμα του νέου Διεθνούς Αερολιμένα, έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, αυτή τη στιγμή βρίσκονται τα σπίτια και τα καταστήματα του Καστελίου.
Είναι προφανές πως η κρατούσα αντίληψη των κατοίκων στο Καστέλι σχετίζεται με ένα πολύ μικρής κλίμακας έργο, το οποίο μπορεί να συνυπάρξει με την κωμόπολη του Καστελίου. Η αντίληψη αυτή ωστόσο έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με τον σχεδιασμό του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., το οποίο στόχο έχει να δημιουργεί ένα “μεγαθήριο” που πρόκειται να ενσωματωθεί σε πέντε διαφορετικά χωριά.
Παράλληλα γίνεται και ψιλομάχη για το που θα είναι το εμπορικό κέντρο... Αν είναι στα δυτικά ή στα βόρεια, γιατί αλλάζει και ο δήμος που θα έχει τα έσοδα από τα δημοτικά τέλη. (Αν και με τον επόμενο Καποδίστρια αυτό μπορεί να αλλάξει..)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου